Ayvalık’ta Bir Yudum Gençlik Hasatı

Etkinlikler, Papatya Geziyor ve Fotoğraflıyor Yorum Yaz

Ana Görsel

Bir grup blogger arkadaşla birlikte Yudum’un sponsorluğunda iki hafta önce Ayvalık’ta zeytin hasatına gittik. Hayatımda daima güzelliklerle hatırlayacağım dolu dolu iki güzel gün geçirdim annemle. Bu sefer teşekkürümü baştan edip,daha sonra ayrıntılara girmek istiyorum. Gezimiz boyunca her birimizle tek tek ilgilenen Yudum yöneticilerine, Excel iletişim çalışanlarına ilgi, samimiyet ve güleryüzleri için, bize hafızalarımıza güzelliklerle kazınan bu güzel iki gün için çok teşekkür ediyorum.

cunda ayvalık 415

Zeytin hasat şenliği afişte gördüğünüz üzere 10 yıldır geleneksel bir şekilde kutlanıyor. Biz şenlikten bir gün önce sabaha karşı Balıkesir’e uçtuk. Balıkesir’ten otobüsle Ayvalık Cunda’ye otelimiz Ortunç otele geçtik. Yokuş yukarı km.lerce ormanların içinden geçip geldik. Sonra bir baktık o kadar yokuş çıkmamışız gibi, enfes manzarası olan düzlük bir koyda harika bir oteldeyiz. Önünüz deniz,ardınız çam ormanları..

ortunç otel

Baştan üzülerek belirtmeliyim ki otel çok güzel,hatta kusursuz lakin biz muhafazakar insanlara göre değil. Zaten Ayvalık’ta öyle bir yer bulmak imkansız gibi bir şey,sadece otel bazında da değil bu. Yeri gelmişken bundan sonraki gezilerimiz için ilgililere de seslenmek istiyorum; gezideki tek tesettürlü biz olsak bile, içki kullanmayan başka arkadaşlarımız da var. Sanki ecnebi bir ülkede yaşıyormuşuz gibi, bizleri düşünmeden organizasyon düzenlemezseniz çok memnun oluruz.

cunda ayvalık 277
(oteldeki zeytin ağaçlarını çok sevimli bir şekilde budamışlar.)

Otele ulaştıktan sonra odalarımıza yerleştik ve kahvaltı edip dinlendik. Daha sonra sahile inip gezdik, yemek yedik, bütün zeytin ve zeytinyağı firmalarının bulunduğu stant alanını ziyaret ettik.Bu gezimizi ayrı bir yazıda bol fotoğraflı bir şekilde aktaracağım daha sonra.

cunda ayvalık 220

Akşam vakti otele geri döndüğümüzde Yudum yetkililerinin bizim için tertiplediği toplantıya iştirak ettik. Yudum’un tek arıtım tesisi olan firma olduğunu, biyolojik ve kimyasal atıklar için Çevko ile anlaşmalı olduğunu öğrendik mesela; sonra zeytinyağına pet şişenin kesinlikle zarar vermediğini lakin güneş ışığı ile temas etmemesi gerektiğini, zeytinyağı olacak zeytinlerin mümkün olduğunca toprakla temas etmemesi gerektiğini çünkü asit değerlerinin değişeceğini öğrendik. Yudum’un ortaöğretim çağındaki öğrencilerle belli aralıklarla fabrikada aktiviteler yaptığını da öğrendik. Tabi ki bunlarla sınırlı değildi öğrendiklerimiz ama notlarımın bir kısmını kaybettiğim için,emin olamadığım şeyleri yazmak istemiyorum.
Yetkililer tek tek konuştuktan ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunduktan sonra şef Murat Bozok kendi sektörüyle ilgili değerli bilgiler verdi.

cunda ayvalık 136

Daha sonra ilk hasat başta olmak üzere zeytinağları tattık. Zeytinyağı tadımının fabrikalarda nasıl yapıldığını öğrendik. Mesela pek belli olmasa da bir üstteki fotoğrafdaki gece mavisi bardaklarda yetkililer içerek tadım yapıyormuş. Zeytinyağının rengini görmemeleri ve kokusunun çabuk yayılmaması için dizayn edilmiş koyu renkli ve ağzı dar bardaklar. İlk hasat zeytinyağına bayıldım. İnsan bir ekmeği bana bana yer o derece leziz :)

Bu sunum ve tadımdan sonra dinlenmeye çekildik. Akşam yemeği için tekrar buluştuğumuzda Murat Bozok’un bizler için hazırladığı özel menü ile akşam yemeğimizi yedik. Yemek kısımlarında genelde telefondan anlık çekimler paylaştığım için burda yer almayacak. Ama tarifleriyle birlikte prof.çekimleri ilerleyen günlerde paylaşacağım.

cunda ayvalık 432

Ertesi sabah sıkı bir kahvaltı sonrası Murateli köyüne hasat için yola koyulduk. Ne yana baksanız uçsuz bucaksız zeytin ağacı tarlaları. Ne kadar huzurlu ve bereketli bir manzara.

cunda ayvalık 429

Rabbim ülkemizi bu bolluk ve bereketten asla mahrum bırakmasın!Yüzyıllarca yaşayan ölmez ağaçlarımız hep bizimle olsun inşallah.

cunda ayvalık 403

cunda ayvalık 384

Köy meydanı şenlik için hazırlanmış, misafirler akın akın alanı doldurmuştu. Burada oldukça! gereksiz bir program vardı yöre halkı tarafından hazırlandığını düşündüğüm. 10 yıldır düzenlenen şenliğin hala amatör olması ayrı bir yazı konusu olacak cinsten…

cunda ayvalık 375

Firmaların sponsorluğunda kazan kazan keşkek, nohut ve pilav ikramı yapıyordu köylüler. Ayran, su ve yanlış görmediysem bir de mercimek çorbası vardı.

cunda ayvalık 399

cunda ayvalık 423

Eski usul zeytin ağaçlarına sopa ile vurarak hasat toplamayı ne yazık ki yöre halkının kendi bahçelerinde görsek de fotoğrafta gördüğümüz profesyonel alet tarlalarda iş başındaydı. Up uzun bir sopanın uçuda, uzun tırmığa benzer bir uç titreşimle çalışarak dalları titretiyor. Zeytinler kendiğilinde yere serilen sergiye düşüyor. Oradan da kasalara yerleştiriliyor.

cunda ayvalık 361

Bu güzel gezideki bence ufak kusurdan biri, bizim hasat alanında topladığımız zeytinleri koyacağımız ne poşetimiz ne sepetimiz vardı :) Kimisi cebine, kimisi yanındaki poşetine, ben de içtiğimiz suların boş şişesine topladım zeytinlerimizi. Hatta eve gelir gelmez tuzlayıp kurduk. Bakalım nasıl olacaklar…:)

cunda ayvalık 393

Aklım köyün parkındaki üzeri yıkılacak gibi narla dolu nar ağacında kalmadı desem yalan olur.. :) Maşallah köyün pek çok yerinde ve köylülerin bahçesinde nar ağacı doluydu. Tabi neden kıymet vermediklerini anlamak mümkün değil.

cunda ayvalık 369

Hasattan sonra yürüyerek köyün girişine çıktık. Daha sonra yemek için Ayvalık’a gittik.

cunda ayvalık 445

Yemekten sonra Şeytan tepesine kahve içmeye çıktık. Malesef biz çıkana kadar gün battığı için bütün esprisi kaçmış oldu ama bir yorgunluk kahvesi içmiş olduk bahaneyle. Uçağa binmek için 2 saatlik bir yolculuktan sonra İZmir havaalanına gittik ve ikinci günün gecesi yorgun ama huzurla bir şekilde evlerimize döndük.
ilk hasat

Biz döndükten sonra bu güzel ilk hasat zentinyağları geldi. Ayrıca bir sürprizde hepimizin adına dikilen zeytin ağaçlarının fotoğrafıydı..

4 Yorum Yapılmış “Ayvalık’ta Bir Yudum Gençlik Hasatı”

1. kalpkurabiye Says:

aaayyyyyy çok güzel kuzum yaaa ne güzel gezmişsiniz, Ayvalığa en son çocukken gitmiştim, yine gitsem ya ne güzel olur :)

2. gülten Says:

Ne güzel kareler bunlar çok şanslıyız rabbimin şunmuş olduğu nice güzelliklere sahibiz.Çok haklısın tesettürlü değilim ama çoğu yerde böyle düşüncesizlikler oluyor.Güzel bir gezi olduğu resimlerden belli narlara bayıldım elimi uzatıp toplıyasım geldi.

3. Aylin Says:

Harika bir gezi oldu bu sayende gitmiş kadar oldum bende :)

4. ebru Says:

Bende orda olmayi cok isterdim,yazini bi solukta okudum.oralara gidip tatil yapmayi da isterim ama seninde yazinda anlattigin gibi pek muhafazakar kesimlere gore degil,neyse zeytinlerden benim yerimede tat,sevgiler

Yorum Yaz

Social Widgets powered by AB-WebLog.com.